Starship Titanic is a computer adventure game designed by Douglas Adams and made by The Digital Village. It was released in 1998. It takes place on a starship of the same name which has undergone "Spontaneous Massive Existence Failure" and crash landed on Earth on its maiden voyage (in an allusion to the 1912 disaster involving the real-world Royal Mail Ship Titanic).
The player acts the part of a human (whose house the starship crashed into) who goes aboard to help fix the ship, and must solve puzzles to collect the parts of the sabotaged onboard computer, Titania. Once all the parts have been collected and inserted in the correct places, Titania comes alive and talks.
The uniqueness of the game lies in the possibility, or rather necessary, to talk to the robots inhabiting the spaceship. While not choosing answers from a list and write them on the keyboard. Knowledge of English - is necessary.
Космический «Титаник» упал на вашу крышу. Из недр железного монстра вылез робот и попросил вас следовать за ним. Внутри не все в порядке: корабль управляется и населен всевозможными обслуживающими механизмами, однако, похоже, в последнее время все они малость сошли с ума. Что-то совсем не так, как надо, и компьютерно-управляемой команде необходим живой разумный индивид для того, чтобы попытаться найти причину безобразий и исправить положение.
На первый взгляд - обычный mystоподобный квест. Уникальность игры заключается в возможности, а точнее необходимости, разговаривать с роботами, населяющими космический корабль. При том не выбирая ответы из списка, а печатая их на клавиатуре. Знание английского - необходимо.
[hide]
Audiobook "Starship Titanic" can be found here.